آموزشگاه موسیقی اوشیدا

آموزشگاه موسیقی اوشیدا با مدیریت استاد آیتی(آهنگری) با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آموزشگاه موسیقی اوشیدا

آموزشگاه موسیقی اوشیدا با مدیریت استاد آیتی(آهنگری) با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مشخصات بلاگ
آموزشگاه موسیقی اوشیدا

اموزشگاه موسیقی اوشیدا
بامجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
شماره مجوز اموزشگاه:2011003943001
ارتقاءسطح دانش موسیقی برای عموم علاقه مندان انتشار و فرهنگ سازی بهینه درامر تولیدات صوتی و تصویری چاب و نشر کتاب های تخصصی ، اموزشی، موسیقی و رشته مرتبط

آخرین مطالب

مختصری از زندگی نامه استاد حمیدرضا آیتی (آهنگری)

حمیدرضا آیتی ( آهنگری) محقق، آهنگساز، شاعر و نوازنده ی سنتور، دهم شهریور 1333 در شهرستان زابل پا به عرصه ی وجود نهاد. علاقه مندی ایشان به نوازندگی سنتور از همان دوران کودکی آغاز گردید، چنان که در سن هفت سالگی به همراه پدر در محافل موسیقی سنتی شرکت می نمود و در نه سالگی موفق به تهیه ی سنتور شد و تمرین خود را آغاز کرد وی در سن دوازده سالگی به منظور تحصیل در رشته ی راه و ساختمان منتقل زاهدان شد و به فکر یادگیری نت و شیوه ی درست نوازندگی افتاد که بدین جهت کتاب هایی از جمله کتاب استاد حسین صبا را تهیه نمود و مجدانه به تمرین خود ادامه داد. پس از چند سال پشتکار و ممارست در سال 1350درآزمون وزارت فرهنگ وهنر جهت نوازندگی در ارکستر وتدریس درمرکز آموزش موسیقی انتخاب شدوبا سرپرستی ارکستروکارشناس موسیقی استاد محمد شیرخدایی که از نوازنده ها و آهنگسازهای بنام تهران بود به ارکستر ملی وزارت فرهنگ و هنر زاهدان پیوست و همکاری خود را با هنرمندان این ارکستر که شامل اساتید خدابنده، باباخانی، ولی پور،نصرتی، جلالی، فیروزی،‌ مقیمی، صفوی، هنری، پهلوانی و خواننده ی خوش صدا استاد نورالدین خلعتبری (شاگرد برجسته ی استاد تاج اصفهانی) بود ادامه داد. استاد آیتی (آهنگری)از اولین آثاری که موفق به خلق شعر و آهنگ آن شد میتوان دوترانه فارسی "بیزار"(مایه شوشتری)به خوانندگی یکی از دانشجویان دانشسرای هنر زاهدان و "دریغ از عشق"(مایه دشتی)را نام برد.دو سال از قرارداد وی با وزارت فرهنگ و هنر زاهدان نگذشته بود که همچنین موفق به ساخت شعر و آهنگ محلی " تُونی عُمرُ و جون مِه " (دستگاه شور) و" خوِ شیری" (مِه کِه هَرلَحظَه نُو هَردَم وَ فِکرِتُواَستُو - مایه ی بیات اصفهان) گردید که در جشنواره ی موسیقی یزد با خوانندگی احمد نخعی و حضوروداوری استاد فرامرز پایور به عنوان موسیقی محلی برتر شناخته شد. چندی بعد اساتیدی از تهران همچون احسان ا...خسروی و نادر پوردلجو نیزبه عنوان کارشناس موسیقی به این گروه پیوستند.

شهرت و آوازه ی استاد آیتی در سال 1354 موجبات آشنایی با زنده یاد علی شهری(خواننده) را ایجاد نمود که همکاریشان تا سال 1357 به طول انجامید. در این دوره می توان به سرپرستی ارکستر، ساخت شعر و آهنگ "مه لقا (روزِمِه شُو نُو بَهار خَزونَه-دستگاه شور)"که همچون ساخته های پیشین خود در وصف همسرش مه لقامی باشد اشاره کرد. از دیگر آهنگ های ساخته شده توسط این استاد میتوان "جدایی"و "زوُن عاشق (وَ قَدرِ کِه ترَ دوُس دارُو - دستگاه سه گاه)"را نام برد همه ی این آثار غنی محلی با خوانندگی علی شهری و احمد نخعی در استودیو ی خانه ی فرهنگ زاهدان به صورت کاست ضبط و بدون اطلاع استاد آیتی (ترانه سرا وآهنگساز این آثار) روانه ی بازار گردید.

ادامه مطلب در فایل pdfزیر موجود است
دریافت